Kuna testisime vahepeal igast vingeid kaameraid, siis üritasin sinna vahele pressida ka natuke videopoole võrdlust, mis kahjuks ajanappuse tõttu ei saanud kõige parem - ISO teststseen oli liiga hämar ja minimaalselt lisavalgust suutsin tekitada ainult aknast, mis aga eelseadistatud WB peeti keeras; üks kaamera ununes enivei AWB peale. Ja ava jäi ikka lahtisemaks, kui kindluse mõttes oleks tahtnud (3.5). Ühesõnaga maa külmand ja kärss kärnas, aga huvitav oli ikkagi:
1D X:
5D3:
D4:
D4 crop mode (2,7x):
Kõige veidram on 1D X - netitarkuse põhjal pidi ta olema teravam kui 5D3, ja tundubki esmapilgul nii olevat, aga midagi on pildis imelikku. Imelik on see, et kogu see lisateravus tuleb horisontaalsest detailist - see on näha, kui võrrelda nt neid tihedamaid vertikaalseid ja horisontaalseid "trompeteid", mis peaksid sisaldama sama tihedaid jooni. Vertikaaljoontega e. horisontaalset detaili sisaldav trompet on palju detailsemalt joonistunud kui teine, horisontaaljoontega trompet. Vaadates kontsentrilisi ringe, on keskelt paremale liikudes näha palju rohkem ringjooni/teravust (aga ka moire'd) kui üles liikudes.
5D3 paistab ka natuke eelistavat horisontaalselt detaili, aga see vahe pole kaugeltki nii suur kui 1D X-i puhul. Varasemad testid on näidanud, et rahuldava pildi saavutamiseks peab HDSLR videot järeltöötluses sharpenima, aga 1D X-i puhul tekib probleem, et horisontaalset detaili peaks sharpenima vähem kui vertikaalset, aga enamus vahendeid ei paku minu teada sellist võimalust. Ja horisontaalne detail on juba kaamerasisese sharpness: 0 seade juures (nagu ülal) natuke "karvane"...
D4 tundub tavarežiimis pehmem kui 5D3 ja crop mode'is moire'sem, seega tundub jätkuvalt, et 5D3 teeb kõige paremaid kompromisse järeltöötluseks sobiva materjali ülesvõtmisel.
Ma ei tea, kas ma sellest kõigest (+post sharpen, +720p) mingi eraldi testilehe ka teen, kuna algmaterjal pole kõige õnnestunum.