Suht normaalsed nõuanded, ma ei tea, kas need peaks tal kasvava tähtsuse järjekorras olema?
10. Location - tõstaks ettepoolegi vast, heale autopildile annab keskkond ikka päris palju juurde ja see on kunst, mida ma pole eriti valdama õppinud veel. Ma küll ei ütleks, et keskkond peab eelkõige autot täiendama (complement), ma ütleks, et ta peab olema kontrastiks autole, et auto sealt selgelt eristuks ja esile tõuseks. OK, reeglina ei peaks keskkond siis olema palju silmatorkavam kui auto.
9. teravussügavus - tema soovitab väikse dof-iga mängida, mina pigem soovitaks sellega ettevaatlik olla - mingi 2.8 või kiirema telega tervet autot pildistades ei ole pahatihti terve auto dof-is sees ja vahel on see häiriv, kui nt ainult esituled või A-piilar vms terav on.
8. CPL is your friend - jah, pola on sõber, aga kõiki peegeldusi ta välja ei ravi; kõiki auto pindasid (küljed, klaasid, kapott) tuleks häirivate peegelduste suhtes kontrollida kaadris ja polaga mõnikord kõiki ära ei võta, siis vajadus võttenurka muuta või statiivilt laksida ja erinevate pola asenditega pilte pärast kokku maskida. Aga jah, pola kuulub kindlasti autode pildistaja elementaarse arsenali hulka.
7. otsi nurki - väga õige, vaata ringi, otsi. Aga päris esmase soovitusena - kõigepealt proovi pildistada madalamalt - see vähendab häirivat tausta ja auto paistab kah muljetavaldavam välja. Madalamale lihtsam minna ka kui kõrgemale

Püstijala pealt silmakõrguselt paari meetri kauguselt pildistades saab tüüpiliselt kõige mõttetumad pildid.
6. Moving shots go a long way. Tõsi mis tõsi.
5. Know your subject
4. Have a vision
3. Plan ahead
Kõik suht elementaarsed ja sulatõsi suht ükskõik mida pildistades. Mitte et ei vajaks meeldetuletamist
2. Don’t look at the car, as a car. - suht üldsõnaline, aga võib-olla täitsa abiks soovitus vaadata pildistatavat lihtsalt valgust peegeldava objektina, et käivitada mingi elementaarne mõtteprotsess, et kuhu tahaks valgust ja kuhu varju jne.
1. Love anything, and everything about cars - mõttetu üldistus minu meelest - tema listib seal jah suht silmapaistvaid autosid ja ütleb, et kõik peavad tekitama mingi tunde. OK, aga kui auto on 2002. a. diisel-Avensis

Reklaamfotograaf peab sellisest autost ka hea pildi saama, aga ma kahtlen, kas ta seepärast seda veel jäägitult armastab. Minu meelest võib fotograafil olla ka eelistusi-spetsialiseerumisi ka mingi teema sees, nt erinevate autode osas. Siis saab ka punkti 5 paremini ellu viia.
Mingi elementaarse tehnilise soovitusena lisaks veel, et jälgi oma peegeldusi (nagu juba kirjas) (ka sõna otseses mõttes enda peegeldusi btw:) ja taustu - vaata auto kontuurid kaadris üle ja vaata, et miski nendega inetult kokku ei jookseks, vales kohas lõikaks ega neist välja kasvaks (puud-postid). See lihtne asi on mul korduvalt tegemata jäänud.
EDIT: peabki võib-olla järgm nädalal üht autot pildistama, nagu ikka on esmane probleem "kus"? Kui huvi on, võib liituda - võin teada anda, kui midagi selgub. Priitu hoiatan, et auto on Camaro
