Highlight tone priority
Posted: 30.07.2011 01:41
Seoses sellega, et otsisin uut kere ja lugesin uute lisavidinate kohta, sain tuttavaks neti teel lugedes HTPga. Saan aru, et see on tore abimees, mis segab nupuvajutaja lolli otsust.
See esmaspäev rääkisime põgusalt sellest, kuidas 40Dga pilte tehes tuli mul jõuga keerata 1-2 stoppi säri automaatmõõtmisele juurde. Mõõtsin spotiga. Ka Martin ütles, et koges sarnast nähtust, et 40D kippus alasäritama.
Samuti ühe teise 40Dga pildistasin sompus ja natuka heleda taevaga (siis veel jpg-i) nädalast kaugmatka ja siis samuti tundus, et kere mõõdab pidavalt alasäri. Võõras kaamera ja teepeal arvasin, et kaamera ekraan on liiga tumedaks keeratud või välisvalgus ei luba adekvaatset pilti näha (histogrammi ei viitsinud ju liialt uurida). Kodus selguski, et olid u. 1 stopp alasäris. Portreed ja muu oli ok aga pigem lainurga (40-60% taevaga) maastikuvõtted olid liialt tumedad.
Mu vana hea 300d mõõtis (ja ka varsti hakkab uuesti tööle) igas asendis spoti nii nagu eeldasin ja tahtsin. Tehnika allub täielikult kasutajale.
Kas see HTP sekkub nii hullusti, et ei lase pildistajal otsustada, kuidas ta lubab pildi lasta heleda otsa piirideni?
Lisatud pilt on üks näide, mille lasin selle kuu alguses. Võõras 40D C50mm@f1,4. LRs on sätitud vaid filli 8 ja musta 10. Pildis on mõningaid põlenud kohti aga see oli juba pildistades teada ja pigem pakkus huvi näo selgus väga madala võttenurgaga suure avaga pildistatuna suure puu boukeh taustal. Varasemad pildid seeriast olid kuni 2 stoppi üle aga siin tuli kerele anda käsk 1 stopp üle lasta. Mõõdetud spotti.
Kas HTP sekkub, kui tahad teha vastupidist pilti sellele, et kaamera välguga lasta nägu valgeks ja taust on must. Palju huvitavamaid asju võib ju saada, kui lasta objekt "normaalsärisse" ja lasta taust heledaks (taust võib ju ka osaliselt põleda).
300D 50@1,4 vastu heledat tausa pildistades mõõdab spotiga ilusti säri objektil paika ja taust jääb pildistaja valida. Vahetevahel mulle väga meeldib jätta taust põlemise heledate taustatoonide/värvide piirimaile aga mingil põhjusel 40D seda automaatmõõtmisega ei luba. Kas võib olla küsimus HTPs?
Igal juhul käib närvidele see, kui mingi elektroonilise vidana algorütm arvab, et sa teed asju valesti. Ja siis pead hakkama tegema midagi, et käskida masinat tegema asju nagu tahad. Miks peab mõne japsi väljamõeldud rusikareegel takistama pildistaja kõhutunnet? Jama.
Jutt põhineb 40D Av-l ja C50@1,4-2,0.
Parimat,
Kristen
PS: ehk saan homme oma 50D kätte. Siis vist tuleb HTP kuskilt menüüst ära tappa. Või on vaid 40Dl komme karta valgust?
PPS: Paraku isikuandmete kaitse seadus ei luba nägu udustamata jätta aga näol on toonid, tumedused/heledused, detailid jne igati paigas.
PPPS: ei viitsinud hakata korjama välja näppude vahelt paistvat lillat tooni aga, kui keegi viitsib seletada lihtalt ära kuidas seda teha, oleks tore.
PPPPS: pildid on LRst eksport ja MS paintis kastiga kaetud. Kuidagi sai suuremast pildist järsku 400kb aga olgu nii.
See esmaspäev rääkisime põgusalt sellest, kuidas 40Dga pilte tehes tuli mul jõuga keerata 1-2 stoppi säri automaatmõõtmisele juurde. Mõõtsin spotiga. Ka Martin ütles, et koges sarnast nähtust, et 40D kippus alasäritama.
Samuti ühe teise 40Dga pildistasin sompus ja natuka heleda taevaga (siis veel jpg-i) nädalast kaugmatka ja siis samuti tundus, et kere mõõdab pidavalt alasäri. Võõras kaamera ja teepeal arvasin, et kaamera ekraan on liiga tumedaks keeratud või välisvalgus ei luba adekvaatset pilti näha (histogrammi ei viitsinud ju liialt uurida). Kodus selguski, et olid u. 1 stopp alasäris. Portreed ja muu oli ok aga pigem lainurga (40-60% taevaga) maastikuvõtted olid liialt tumedad.
Mu vana hea 300d mõõtis (ja ka varsti hakkab uuesti tööle) igas asendis spoti nii nagu eeldasin ja tahtsin. Tehnika allub täielikult kasutajale.
Kas see HTP sekkub nii hullusti, et ei lase pildistajal otsustada, kuidas ta lubab pildi lasta heleda otsa piirideni?
Lisatud pilt on üks näide, mille lasin selle kuu alguses. Võõras 40D C50mm@f1,4. LRs on sätitud vaid filli 8 ja musta 10. Pildis on mõningaid põlenud kohti aga see oli juba pildistades teada ja pigem pakkus huvi näo selgus väga madala võttenurgaga suure avaga pildistatuna suure puu boukeh taustal. Varasemad pildid seeriast olid kuni 2 stoppi üle aga siin tuli kerele anda käsk 1 stopp üle lasta. Mõõdetud spotti.
Kas HTP sekkub, kui tahad teha vastupidist pilti sellele, et kaamera välguga lasta nägu valgeks ja taust on must. Palju huvitavamaid asju võib ju saada, kui lasta objekt "normaalsärisse" ja lasta taust heledaks (taust võib ju ka osaliselt põleda).
300D 50@1,4 vastu heledat tausa pildistades mõõdab spotiga ilusti säri objektil paika ja taust jääb pildistaja valida. Vahetevahel mulle väga meeldib jätta taust põlemise heledate taustatoonide/värvide piirimaile aga mingil põhjusel 40D seda automaatmõõtmisega ei luba. Kas võib olla küsimus HTPs?
Igal juhul käib närvidele see, kui mingi elektroonilise vidana algorütm arvab, et sa teed asju valesti. Ja siis pead hakkama tegema midagi, et käskida masinat tegema asju nagu tahad. Miks peab mõne japsi väljamõeldud rusikareegel takistama pildistaja kõhutunnet? Jama.
Jutt põhineb 40D Av-l ja C50@1,4-2,0.
Parimat,
Kristen
PS: ehk saan homme oma 50D kätte. Siis vist tuleb HTP kuskilt menüüst ära tappa. Või on vaid 40Dl komme karta valgust?
PPS: Paraku isikuandmete kaitse seadus ei luba nägu udustamata jätta aga näol on toonid, tumedused/heledused, detailid jne igati paigas.
PPPS: ei viitsinud hakata korjama välja näppude vahelt paistvat lillat tooni aga, kui keegi viitsib seletada lihtalt ära kuidas seda teha, oleks tore.
PPPPS: pildid on LRst eksport ja MS paintis kastiga kaetud. Kuidagi sai suuremast pildist järsku 400kb aga olgu nii.