Tähelepanekuid 7D videost
Posted: 14.05.2010 13:28
7D video vallas pole ma veel millegi sellisega hakkma saanud, mida väga jagada tahaks + see oleks minu upload kiiruste juures ka üpris piinarikas. Aga kinnitamaks, et teema on mul jätkuvalt päevakorral, viskan üles mõned suht sorteerimata tähelepanekud, enamus küll väga iseenesestmõistetavad :)
1) Seda asja on keeruline hästi teha ja see nõuab tõsist pühendumist. Well, duh :) Aga siiski, kiirelt sai selgeks, et selline "puusalt tulistav üksik hunt" lähenemine, nagu mul fotos on, videos vähemalt alguses tulemust ei anna.
Esiteks, fotot ja videot korraga ei suuda ma teha - paaril korral proovituna on videopoolel tulemuseks väga vähe suht lambimaterjali, millest mingit terviklikku lõpp-produkti minu meelest ei ole võimalik vorpida.
Teiseks, statiiv on ikka suht hädavajalik ja see juba eeldab suuremat läbimõeldust tegutsemisel.
Esialgne plaan õppimiseks on kõvasti rohkem videot teha, jättes selle vähemalt mõnel üritusel ainsaks eesmärgiks.
2) Montaažitarkvaras peab kodus olema - jube totter on seal hiirega ringi koperdada, teadmata, mida sa õieti teed :) LaForet' koolituses oligi üks meeldejäävamaid asju seal olnud editor, kes selgelt oma töövahendit tundis. Saab ka Vegast klaverilt juhtida, lihtsalt jälle kogemust vaja.
3) Fotokola pole video jaoks ideaalne; ja jälle mureks hea normaalzoom Canonile. Praegu on põhiliseks toruks kujunenud 10-22, kuna sellega kannatab ka käest filmida. Aga ongi nii, et selle ava muutub zoomides, ka siis, kui see pole nii suur, et ta olemuslikult peakski zoomides muutuma. Näiteks ka F8 juures zoomides on näha, kuidas pildi heledus mingil hetkel pauguga muutub. Väidetavalt peaks abi olema fiksavaga objektiividest, samas keegi kuskil väitis, et näiteks ka 17-40 F4 L-il on sama probleem.
Minu normaalzoomidest on Tamroni 28-75 fiksavaga, aga tal pole stabikat ja tal on jube lühikese käiguga fookusrõngas, mis teeb teravustamise raskeks; 28-135 on jälle muutuva avaga. Kumbki pole ka eriti lai, 17-55 2.8 oleks tore, aga EF-S ei tundu hea mõttena, natuke samasse auku jääb Tamroni 17-50 2.8 VC, kuid vähemalt on ta poole odavam :) 24-105 on jälle täiskaadrile parem match (laiem + väiksem DOF F4 juures).
Teine point ongi selles, et võtte käigus pole vajaduse korral võimalik sujuvalt säri korrigeerida, ikka ainult avaratta klõpsude kaupa - selle vastu aitaks vari-ND (Eestis vist ei müüda) või mingi vanakooli toru cine-conversion, st. avarõngas ja veel selline, millelt on stopid eemaldatud, et saaks seda sujuvalt keerata.
4) Flat profiilid - point siis selles, et Picture Styles'is kõik asjad maha keerata, et võimalikult palju muditavust hilisemaks jätta. Olen seda kasutanud, ja otse kaamerast asi näeb suht nukker hall ja närb välja. Värve ja kontrasti saab küll tõesti järeltöötluses juurde keerata, aga ärapõlenud asjade vastu ikka abi ei saa; õige säri on ikka kole kriitiline. Aga proovin nüüd ka natuke vähem maha keeratud seadeid, et saaks otse kaamerast atraktiivsemat pilti; ainuke asi, mida kindlasti soovitatakse maha keerata, on sharpness - aliasing on nii suur probleem, et selle minimeerimiseks peab tegema kõik, mis vähegi võimalik.
5) 24 vs 60 fps - 24fps on mul default; ütleme nii, et *ainult* sellest filmilook'iks ei piisa :), aga eraldi võetuna see fps kuidagi madalana ei tundu. Aga proovisin siis ka 720p60 ükskord ära ja see nägi võrdluses tõsiselt sürr välja - ikka rämedalt-veidralt-hoopis teistmoodi sujuv oli see materjal. Cameron jt filmitegelased pushivad, et reso suurendamise asemel annaks just kaadrisageduse suurendamine filmile kvaliteeti juurde, ehk ongi nii, igatahes suht teistmoodi mulje jääb küll 60p materjalist. Paraku 7D puhul on aliasing 720 juures veel selgelt hullem. OTOH 7D juures on mõnusad need C1, C2, C3 mode'id - üks nendest mul 1080p24 ja teine 720p60 jaoks konfitud, juba default õigete säriaegadega (vastavalt 1/50 ja 1/125). Ja veel OTOOH, peaks ikka need "valed" säriaajad ka ära proovima.
6) LCDVF - DSLR video kaup on defka, sain enda oma alles kuu peale tellimist kätte :) Positiivse poole pealt - täitsa mõnus kasutada, aitab fookust näha ja kaamerat stabiliseerida küll. Negatiivse poole pealt - üks kinnitusmagnetitest tuli juba esimesel õhtul küljest; Fotoluks oli valmis kogu kupatuse välja vahetama, aga lihtsam vist tilga liimiga see viga parandada; tegelikult hoiab ka kolma magnetiga päris hästi, ainult kõhu peal kõlkudes kipub kaamera küljest lahti murduma, kuna just vastava "serva" magnet oli see, mis töökohalt omavoliliselt lahkus.
7) Video sööb akut - mul üks umbes päevane üritus plaanis, kardan, et kahe akuga ei vea välja.
Kui kellegi on mingeid ideid, millega koos eksperimenteerida selles vallas, siis olen käpp - ei suuda enamasti ennast üksi välja peksta muudele kui oma traditsioonilistele üritustele, aga praktikat oleks vaja.
1) Seda asja on keeruline hästi teha ja see nõuab tõsist pühendumist. Well, duh :) Aga siiski, kiirelt sai selgeks, et selline "puusalt tulistav üksik hunt" lähenemine, nagu mul fotos on, videos vähemalt alguses tulemust ei anna.
Esiteks, fotot ja videot korraga ei suuda ma teha - paaril korral proovituna on videopoolel tulemuseks väga vähe suht lambimaterjali, millest mingit terviklikku lõpp-produkti minu meelest ei ole võimalik vorpida.
Teiseks, statiiv on ikka suht hädavajalik ja see juba eeldab suuremat läbimõeldust tegutsemisel.
Esialgne plaan õppimiseks on kõvasti rohkem videot teha, jättes selle vähemalt mõnel üritusel ainsaks eesmärgiks.
2) Montaažitarkvaras peab kodus olema - jube totter on seal hiirega ringi koperdada, teadmata, mida sa õieti teed :) LaForet' koolituses oligi üks meeldejäävamaid asju seal olnud editor, kes selgelt oma töövahendit tundis. Saab ka Vegast klaverilt juhtida, lihtsalt jälle kogemust vaja.
3) Fotokola pole video jaoks ideaalne; ja jälle mureks hea normaalzoom Canonile. Praegu on põhiliseks toruks kujunenud 10-22, kuna sellega kannatab ka käest filmida. Aga ongi nii, et selle ava muutub zoomides, ka siis, kui see pole nii suur, et ta olemuslikult peakski zoomides muutuma. Näiteks ka F8 juures zoomides on näha, kuidas pildi heledus mingil hetkel pauguga muutub. Väidetavalt peaks abi olema fiksavaga objektiividest, samas keegi kuskil väitis, et näiteks ka 17-40 F4 L-il on sama probleem.
Minu normaalzoomidest on Tamroni 28-75 fiksavaga, aga tal pole stabikat ja tal on jube lühikese käiguga fookusrõngas, mis teeb teravustamise raskeks; 28-135 on jälle muutuva avaga. Kumbki pole ka eriti lai, 17-55 2.8 oleks tore, aga EF-S ei tundu hea mõttena, natuke samasse auku jääb Tamroni 17-50 2.8 VC, kuid vähemalt on ta poole odavam :) 24-105 on jälle täiskaadrile parem match (laiem + väiksem DOF F4 juures).
Teine point ongi selles, et võtte käigus pole vajaduse korral võimalik sujuvalt säri korrigeerida, ikka ainult avaratta klõpsude kaupa - selle vastu aitaks vari-ND (Eestis vist ei müüda) või mingi vanakooli toru cine-conversion, st. avarõngas ja veel selline, millelt on stopid eemaldatud, et saaks seda sujuvalt keerata.
4) Flat profiilid - point siis selles, et Picture Styles'is kõik asjad maha keerata, et võimalikult palju muditavust hilisemaks jätta. Olen seda kasutanud, ja otse kaamerast asi näeb suht nukker hall ja närb välja. Värve ja kontrasti saab küll tõesti järeltöötluses juurde keerata, aga ärapõlenud asjade vastu ikka abi ei saa; õige säri on ikka kole kriitiline. Aga proovin nüüd ka natuke vähem maha keeratud seadeid, et saaks otse kaamerast atraktiivsemat pilti; ainuke asi, mida kindlasti soovitatakse maha keerata, on sharpness - aliasing on nii suur probleem, et selle minimeerimiseks peab tegema kõik, mis vähegi võimalik.
5) 24 vs 60 fps - 24fps on mul default; ütleme nii, et *ainult* sellest filmilook'iks ei piisa :), aga eraldi võetuna see fps kuidagi madalana ei tundu. Aga proovisin siis ka 720p60 ükskord ära ja see nägi võrdluses tõsiselt sürr välja - ikka rämedalt-veidralt-hoopis teistmoodi sujuv oli see materjal. Cameron jt filmitegelased pushivad, et reso suurendamise asemel annaks just kaadrisageduse suurendamine filmile kvaliteeti juurde, ehk ongi nii, igatahes suht teistmoodi mulje jääb küll 60p materjalist. Paraku 7D puhul on aliasing 720 juures veel selgelt hullem. OTOH 7D juures on mõnusad need C1, C2, C3 mode'id - üks nendest mul 1080p24 ja teine 720p60 jaoks konfitud, juba default õigete säriaegadega (vastavalt 1/50 ja 1/125). Ja veel OTOOH, peaks ikka need "valed" säriaajad ka ära proovima.
6) LCDVF - DSLR video kaup on defka, sain enda oma alles kuu peale tellimist kätte :) Positiivse poole pealt - täitsa mõnus kasutada, aitab fookust näha ja kaamerat stabiliseerida küll. Negatiivse poole pealt - üks kinnitusmagnetitest tuli juba esimesel õhtul küljest; Fotoluks oli valmis kogu kupatuse välja vahetama, aga lihtsam vist tilga liimiga see viga parandada; tegelikult hoiab ka kolma magnetiga päris hästi, ainult kõhu peal kõlkudes kipub kaamera küljest lahti murduma, kuna just vastava "serva" magnet oli see, mis töökohalt omavoliliselt lahkus.
7) Video sööb akut - mul üks umbes päevane üritus plaanis, kardan, et kahe akuga ei vea välja.
Kui kellegi on mingeid ideid, millega koos eksperimenteerida selles vallas, siis olen käpp - ei suuda enamasti ennast üksi välja peksta muudele kui oma traditsioonilistele üritustele, aga praktikat oleks vaja.