Page 80 of 161

Re: Kuhuminna

Posted: 22.09.2015 09:40
by Tom
Oleneb, mida FIBIT endast kujutab. Kui seal on midagi pildistada, siis ma seal.

Re: Kuhuminna

Posted: 24.09.2015 10:53
by MartinV
Kelby mulle ei meeldi (tüütu müügimees), aga noh, võib ju talle mitte mõelda ja ka lihtsalt ilma regamata kohale tulla. Näis, kuidas ilma, viitsimise ja muude atraktsioonidega on.

Re: Kuhuminna

Posted: 24.09.2015 21:37
by Tom
Tänane Kuu ei mahu enam kropi peale ära.
See teine veel mahtus.

Re: Kuhuminna

Posted: 24.09.2015 22:50
by priitv8
MartinV wrote:Kelby mulle ei meeldi (tüütu müügimees), aga noh, võib ju talle mitte mõelda ja ka lihtsalt ilma regamata kohale tulla. Näis, kuidas ilma, viitsimise ja muude atraktsioonidega on.
Scottist ja Kelbyst on mul üsna pohlad. Aga mõtlesin, et vaatan lähemalt neid kaasmaalasi, kes ennast sellisele üritusele kirja panevad. Ja Tallinna matkajuht on Andrus Noorhani. Temast olen ka ainult FB vahendusel kuulnud.
Iseendale mõtlesin ka lisaülesande välja - mis oleks, kui lähekski ainult 35mm-se pisiobjektiiviga?

Re: Kuhuminna

Posted: 25.09.2015 08:29
by priitv8
Martin, mis Sa nendest nõuannetest arvad? 10 Tips for Blazing Car Photos

Re: Kuhuminna

Posted: 26.09.2015 00:38
by MartinV
priitv8 wrote:Martin, mis Sa nendest nõuannetest arvad? 10 Tips for Blazing Car Photos
Suht normaalsed nõuanded, ma ei tea, kas need peaks tal kasvava tähtsuse järjekorras olema?

10. Location - tõstaks ettepoolegi vast, heale autopildile annab keskkond ikka päris palju juurde ja see on kunst, mida ma pole eriti valdama õppinud veel. Ma küll ei ütleks, et keskkond peab eelkõige autot täiendama (complement), ma ütleks, et ta peab olema kontrastiks autole, et auto sealt selgelt eristuks ja esile tõuseks. OK, reeglina ei peaks keskkond siis olema palju silmatorkavam kui auto.
9. teravussügavus - tema soovitab väikse dof-iga mängida, mina pigem soovitaks sellega ettevaatlik olla - mingi 2.8 või kiirema telega tervet autot pildistades ei ole pahatihti terve auto dof-is sees ja vahel on see häiriv, kui nt ainult esituled või A-piilar vms terav on.
8. CPL is your friend - jah, pola on sõber, aga kõiki peegeldusi ta välja ei ravi; kõiki auto pindasid (küljed, klaasid, kapott) tuleks häirivate peegelduste suhtes kontrollida kaadris ja polaga mõnikord kõiki ära ei võta, siis vajadus võttenurka muuta või statiivilt laksida ja erinevate pola asenditega pilte pärast kokku maskida. Aga jah, pola kuulub kindlasti autode pildistaja elementaarse arsenali hulka.
7. otsi nurki - väga õige, vaata ringi, otsi. Aga päris esmase soovitusena - kõigepealt proovi pildistada madalamalt - see vähendab häirivat tausta ja auto paistab kah muljetavaldavam välja. Madalamale lihtsam minna ka kui kõrgemale :) Püstijala pealt silmakõrguselt paari meetri kauguselt pildistades saab tüüpiliselt kõige mõttetumad pildid.
6. Moving shots go a long way. Tõsi mis tõsi.

5. Know your subject
4. Have a vision
3. Plan ahead
Kõik suht elementaarsed ja sulatõsi suht ükskõik mida pildistades. Mitte et ei vajaks meeldetuletamist :)

2. Don’t look at the car, as a car. - suht üldsõnaline, aga võib-olla täitsa abiks soovitus vaadata pildistatavat lihtsalt valgust peegeldava objektina, et käivitada mingi elementaarne mõtteprotsess, et kuhu tahaks valgust ja kuhu varju jne.

1. Love anything, and everything about cars - mõttetu üldistus minu meelest - tema listib seal jah suht silmapaistvaid autosid ja ütleb, et kõik peavad tekitama mingi tunde. OK, aga kui auto on 2002. a. diisel-Avensis :) Reklaamfotograaf peab sellisest autost ka hea pildi saama, aga ma kahtlen, kas ta seepärast seda veel jäägitult armastab. Minu meelest võib fotograafil olla ka eelistusi-spetsialiseerumisi ka mingi teema sees, nt erinevate autode osas. Siis saab ka punkti 5 paremini ellu viia.

Mingi elementaarse tehnilise soovitusena lisaks veel, et jälgi oma peegeldusi (nagu juba kirjas) (ka sõna otseses mõttes enda peegeldusi btw:) ja taustu - vaata auto kontuurid kaadris üle ja vaata, et miski nendega inetult kokku ei jookseks, vales kohas lõikaks ega neist välja kasvaks (puud-postid). See lihtne asi on mul korduvalt tegemata jäänud.

EDIT: peabki võib-olla järgm nädalal üht autot pildistama, nagu ikka on esmane probleem "kus"? Kui huvi on, võib liituda - võin teada anda, kui midagi selgub. Priitu hoiatan, et auto on Camaro :)

Re: Kuhuminna

Posted: 26.09.2015 00:56
by priitv8
Jah, enda peegelduse halvim näide on siin:
ImageBMW i8 by Priit Varik, on Flickr
Samas, siin ühe porge peegeldus teise peal on jälle väike gimmick:
ImagePrototyp Car Museum by Priit Varik, on Flickr
PS Camaro on OK võrreldes mingi Dodge RAM-ga :D

Re: Kuhuminna

Posted: 26.09.2015 01:05
by Tom
Mina tegin Kuust 1890 mm pealt pilti ja keegi ei tee nägemagi :)
Ma kaeban foorumi adminnile.

Tegelt ärge erutuge ma lihtsalt olen egamanijakist gigantomaan, kellele tundub, et kogu ilm keerleb ümber tema.

Re: Kuhuminna

Posted: 26.09.2015 01:09
by priitv8
Tom wrote:Mina tegin Kuust 1350 mm pealt pilti ja keegi ei tee nägemagi :)
Ma kaeban foorumi adminnile.
Nägin, nägin. Aga sõnu pole.
Kas see oli see 500mm-ne N1 otsa keeratuna (3x crop)??
Või kust Sa sellise pika toru said?

Re: Kuhuminna

Posted: 26.09.2015 01:10
by Tom
Parandasin oma posti andmeid.
Jah 200-500mm. Maru lahe obje. Esimene tuli sinna Sossi mäe poodi ja sai proovimiseks.
Ja käest tehtud ka.
Esimene pilt D750 ja teine N1AW1
+ 1,4 konverter.