Aaei, ma mõtlesin seda, et pakkusin valesti saamislugu - arvasin, et see on lähedasem sellele oranži taustaga pildile ja vähem kaameras tehtud. Seletused olid arusaadavad.roland wrote:Kas millegi konkreetsega? Kirjutan hea meelega lähemalt.MartinV wrote:Nojah, sulepea protsessiga just väga pihta ei saanud
Tootefotograafia
Re: Tootefotograafia
Re: Tootefotograafia
Ma siis kuulun isegi väga vaeste hulka, mul pole üldse vanni.roland wrote:Hahaa, geniaalne idee. Vaese mehe infinity cove
Re: Tootefotograafia
Huhh, siis läks hästi Eks enamasti ongi sama tulemus saavutamiseks mitu erinevat võimalust. Ma olen vaadanud mitme erineva väga tunnustatud fotogtaafi koolitusi ja isegi natuke naljakas on vaadata, kuidas sarnaste lõpptulemuste saavutamiseks üks tahab võimalikult palju kaameras õigeks saada. Ta teab suht täpselt, kuhu ta tahab välja jõuda. Ja teine proovib ka, aga tal puudub täpne visioon. Proovib nii ja naa. Ta küll teab enamvähem, mida ta tahab saavutada, aga tema lõpptulemuse saavutamine on pigem nagu rännak, kus vaatad mida huvitavat teel juhtub. Ja tihti see tüüp lõikab oma tooted taustalt välja ja teeb tausta Ps-s. Ning lõpptulemus on mõlemal väga hea.MartinV wrote:Aaei, ma mõtlesin seda, et pakkusin valesti saamislugu - arvasin, et see on lähedasem sellele oranži taustaga pildile ja vähem kaameras tehtud. Seletused olid arusaadavad.
Täpselt nagu mul juhtus selle paberinoaga
Re: Tootefotograafia
Tundus lihtsalt kõige sobivam teema. Autode pildistamisest pole me veel juttu teinudki.
Siin on küll artikkel autodest endist, aga mõned fotod on vaatamist väärt
http://www.smash.com/futuristic-concept ... -highways/
Siin on küll artikkel autodest endist, aga mõned fotod on vaatamist väärt
http://www.smash.com/futuristic-concept ... -highways/
Re: Tootefotograafia
Kaks-ühes postitus. Uus hassel ja kuidas pilidstada vabalt lendlevaid värvipurke
Re: Tootefotograafia
Lühike kokkuvõte Tim Wallace'i töötoast:
Esimene setup oli auto sisu, lihtsaim valgustuslahedus selle jaoks olevat kuskilt tagaistme keskelt bounce'ide heledalt laepolstrilt valgust; nii tumeda laepolstri kui ka klaaskatuse korral olevat variant lihtsalt mingi hele asi sinna lakke ajutiselt panna, kasvõi lina uste vahele pingule vms. Näidisauto oli klaaskatusega, seda proovis ta valgustada siiski softboxiga läbi katuse, teine softbox oli suunatud läbi juhipoolse ukseklaasi armatuurlauale. Sisu pildistatavat reeglina kaassõitja poolelt, vist seepärast, et mitte rooliga jms ära varjata muid (keskkonsooli?) detaile. Wallace ütles, et tema eriti lainurka ei kasuta (sisu ega ka muude shottide juures) ja kõik pildistamise saab tehtud 24-70 toruga 35mm formaadis, alla 28-gi eriti ei lähe. Veel oli märkus, et sisu materjalid on väga erinevad isegi siis, kui nad on sarnast värvi, nii et valgussetupid on ikkagi väga autospetsiifilised. Softboxidest olevat autode pildistamisel igasugused octad ja ruudukujulised asjad suht kasutud (kuigi eks neid annab ju osaliselt kinni katta), peamiselt kuluvad ära piklikud softboxid (1x4, 1x6).
Setup:
Tulemus:
Huvi pärast palusin proovida ka ilma küljeakna softboxita, kaamera tagaekraanil ei saanud vahest arugi, aga nüüd suuremalt on jah näha, et esimesel pildil on rool kui suht oluline asi palju kenamini esile tõstetud.
Küsisin sellise LCD armatuuri pildistamise kohta (polegi ise sellisega kokku puutunud), vastus oli ootuspäraselt, et statiivilt ja eraldi exposure on selle jaoks vaja, võib-olla kinnikaetud akendega, siis saab pärast komposiitida ülejäänud pildi sisse.
Reaalselt pildistaks ta muidugi seda asja stuudios ja auto ümber oleks mingi ühtlane materjal, et läbi akende mingit mudru ei paistaks, lisaks peab jälgima ka, et peeglitest midagi ülearust vastu ei vaata.
Siin üks mõnevõrra vastupidine näide mu enda praktikast - juhi poolt ja bounce mustast laest - tõsi, see oli mälu järgi 580EX täisvõimsusel
Järgmine setup oli mootor, või pigem selle detail, kuna tänapäevased mootorid on enamasti lihtsalt kuskil koleda plastiku all peidus. Valgustussetup oli tiheda gridiga reflektor suht vastu pildistamissuunda ja siis softbox küljelt. Siin tuli jutuks pildistatava puhtus (ükskord natuke lapiga nühkida on palju kiirem kui pärast tükk aega ja mitmes failis clone tool'iga). Teine teema oli see, et häirivaid elemente saab hõlpsalt mingi musta riide vms asjaga kinni katta, ei jää näha, kui nad otse valgust ei saa. Kolmas tähelepanek oli see, et alati ei pea kohe hakkama valgust ringi tõstma, kui miski ei meeldi; ennast vaid paari sentimeetri võrra liigutades võib oluliselt muutuda see, mida valgus valgus välja joonistab. Paraku oli meie pildistamisel nii palju ambient valgust, et mina küll ei suutnud pilootvalguse abil täpselt näha, kas ja millal see mersumärk kõige paremini välja joonistus.
Setup ja tulemus:
Kolmas setup oli velg, siia juurde väitis ta, et tema leiutas 10 aastat tagasi selle, et auto pildistamisel ei pea rattad olema otseks keeratud; minu meelest oli velje kaamera poole keeramine küll täiesti dokumenteeritud võte juba sellel ajal. Konkreetselt velje pildistamiseks oli see küll auto all otse, lihtne setup ühe valgusega, olevat väga kiire ja lollikindel. Sellest mul näidispilti pole, sest kui seda osalejatel pildistada lasti, tegi Wallace portfolio review'd Sergei Zjuganovile (üks tuntumaid kohalikke autopildistajaid) ja see tundus huvitavam.
Niisiis ainult setup:
Vahepeal tuli jutuks veel polafiltri kasutamine (kasutab seda harva, võib-olla selleks, et klaasidelt peegeldusi maha saada, aga kerepaneelide juures ta pigem tahab (ja saab) juhtida peegeldusi, et need kujust aimu annaks, mitte neid üldse ära kaotada). Wallace'i meelest polafilter matistab auto ära.
Siis see, et üks Aston Martin on temast Norra mägijärve jäänud, kui see pildistamise ajal läbi jää vajus, kust omakorda läks jutt tema vastutuskindlustusele, mis olevat suurusjärgus 20M EUR. Töötasu olevat tal 30K EUR päevas (12h päev), mille jooksul teeb ta 6 setupi (ja üldse kokku 8-10 "klõpsu"), mis saavad ka samal päeval kliendile üle antud. Jutt rändas veel autode liigutamisele võtteplatsi - et lükata tuleb rehvist (kerest ei saa, puhastatud ja/või potentsiaalselt õrn), velje kodaratest lükates olevad mitmed fotograafid, ta ise kaasa arvatud, sõrmest peaaegu või lausa päriselt ilma jäänud, kui see kuhugi velje ja pidurisadula vahele jääb.
Jutuks olid veel muutujad, mida valguse juures muuta saab ja see, kuidas välgu/softboxi kaugus ei mõjuta ainult valguse tugevust, vaid oluliselt ka selle iseloomu. Et kokkuvõttes, eksperimenteerida ja veel kord eksperimenteerida ning mitte uskuda pimesi seda, mis kuhugi kirjutatud või juutuubi videosse pandud on.
Siis lühikese aja jooksul anti kasutada üks valgus ja tuli ise SLR-i pealt mingi ilus kaader leida, väga silmapaistvalt see mul just ei õnnestunud.
Viimasena näitas ta terve auto pildistamist ühe valgusega natuke lightpaintingu stiilis, e. kõndides softboxiga auto ees-ümber ja siis remote'iga pilte tehes. See käis varjupoolelt (et vältida ümbruse peegeldumist auto pinnalt) ning pöörates eraldi tähelepanu velgedele, mis said kumbki eraldi valgustatud, sealjuures ühelt poolt (nt paremalt, mitte nt esimest eest ja tagumist tagant), et valgus oleks konsistentne. Kuna seda shopis kokku panema ei hakatud, siis lõpptulemusest mul täpset ettekujutust pole.
Üldistest pointidest oli veel see, et tuleb mõelda lihtsalt, mitte hakata laksust valgusi lisama ja liigutama iga probleemi puhul, kui saab lihtsalt nt mingi maski panna / osa softboxi kinni teipida või võttenurka natuke muuta. Ja siis mõistagi peaks tundma autot ja ideaalis selle disainerit, et teada, mis on oluline / iseloomulik / disaini "juurelement".
Esimene setup oli auto sisu, lihtsaim valgustuslahedus selle jaoks olevat kuskilt tagaistme keskelt bounce'ide heledalt laepolstrilt valgust; nii tumeda laepolstri kui ka klaaskatuse korral olevat variant lihtsalt mingi hele asi sinna lakke ajutiselt panna, kasvõi lina uste vahele pingule vms. Näidisauto oli klaaskatusega, seda proovis ta valgustada siiski softboxiga läbi katuse, teine softbox oli suunatud läbi juhipoolse ukseklaasi armatuurlauale. Sisu pildistatavat reeglina kaassõitja poolelt, vist seepärast, et mitte rooliga jms ära varjata muid (keskkonsooli?) detaile. Wallace ütles, et tema eriti lainurka ei kasuta (sisu ega ka muude shottide juures) ja kõik pildistamise saab tehtud 24-70 toruga 35mm formaadis, alla 28-gi eriti ei lähe. Veel oli märkus, et sisu materjalid on väga erinevad isegi siis, kui nad on sarnast värvi, nii et valgussetupid on ikkagi väga autospetsiifilised. Softboxidest olevat autode pildistamisel igasugused octad ja ruudukujulised asjad suht kasutud (kuigi eks neid annab ju osaliselt kinni katta), peamiselt kuluvad ära piklikud softboxid (1x4, 1x6).
Setup:
Tulemus:
Huvi pärast palusin proovida ka ilma küljeakna softboxita, kaamera tagaekraanil ei saanud vahest arugi, aga nüüd suuremalt on jah näha, et esimesel pildil on rool kui suht oluline asi palju kenamini esile tõstetud.
Küsisin sellise LCD armatuuri pildistamise kohta (polegi ise sellisega kokku puutunud), vastus oli ootuspäraselt, et statiivilt ja eraldi exposure on selle jaoks vaja, võib-olla kinnikaetud akendega, siis saab pärast komposiitida ülejäänud pildi sisse.
Reaalselt pildistaks ta muidugi seda asja stuudios ja auto ümber oleks mingi ühtlane materjal, et läbi akende mingit mudru ei paistaks, lisaks peab jälgima ka, et peeglitest midagi ülearust vastu ei vaata.
Siin üks mõnevõrra vastupidine näide mu enda praktikast - juhi poolt ja bounce mustast laest - tõsi, see oli mälu järgi 580EX täisvõimsusel
Järgmine setup oli mootor, või pigem selle detail, kuna tänapäevased mootorid on enamasti lihtsalt kuskil koleda plastiku all peidus. Valgustussetup oli tiheda gridiga reflektor suht vastu pildistamissuunda ja siis softbox küljelt. Siin tuli jutuks pildistatava puhtus (ükskord natuke lapiga nühkida on palju kiirem kui pärast tükk aega ja mitmes failis clone tool'iga). Teine teema oli see, et häirivaid elemente saab hõlpsalt mingi musta riide vms asjaga kinni katta, ei jää näha, kui nad otse valgust ei saa. Kolmas tähelepanek oli see, et alati ei pea kohe hakkama valgust ringi tõstma, kui miski ei meeldi; ennast vaid paari sentimeetri võrra liigutades võib oluliselt muutuda see, mida valgus valgus välja joonistab. Paraku oli meie pildistamisel nii palju ambient valgust, et mina küll ei suutnud pilootvalguse abil täpselt näha, kas ja millal see mersumärk kõige paremini välja joonistus.
Setup ja tulemus:
Kolmas setup oli velg, siia juurde väitis ta, et tema leiutas 10 aastat tagasi selle, et auto pildistamisel ei pea rattad olema otseks keeratud; minu meelest oli velje kaamera poole keeramine küll täiesti dokumenteeritud võte juba sellel ajal. Konkreetselt velje pildistamiseks oli see küll auto all otse, lihtne setup ühe valgusega, olevat väga kiire ja lollikindel. Sellest mul näidispilti pole, sest kui seda osalejatel pildistada lasti, tegi Wallace portfolio review'd Sergei Zjuganovile (üks tuntumaid kohalikke autopildistajaid) ja see tundus huvitavam.
Niisiis ainult setup:
Vahepeal tuli jutuks veel polafiltri kasutamine (kasutab seda harva, võib-olla selleks, et klaasidelt peegeldusi maha saada, aga kerepaneelide juures ta pigem tahab (ja saab) juhtida peegeldusi, et need kujust aimu annaks, mitte neid üldse ära kaotada). Wallace'i meelest polafilter matistab auto ära.
Siis see, et üks Aston Martin on temast Norra mägijärve jäänud, kui see pildistamise ajal läbi jää vajus, kust omakorda läks jutt tema vastutuskindlustusele, mis olevat suurusjärgus 20M EUR. Töötasu olevat tal 30K EUR päevas (12h päev), mille jooksul teeb ta 6 setupi (ja üldse kokku 8-10 "klõpsu"), mis saavad ka samal päeval kliendile üle antud. Jutt rändas veel autode liigutamisele võtteplatsi - et lükata tuleb rehvist (kerest ei saa, puhastatud ja/või potentsiaalselt õrn), velje kodaratest lükates olevad mitmed fotograafid, ta ise kaasa arvatud, sõrmest peaaegu või lausa päriselt ilma jäänud, kui see kuhugi velje ja pidurisadula vahele jääb.
Jutuks olid veel muutujad, mida valguse juures muuta saab ja see, kuidas välgu/softboxi kaugus ei mõjuta ainult valguse tugevust, vaid oluliselt ka selle iseloomu. Et kokkuvõttes, eksperimenteerida ja veel kord eksperimenteerida ning mitte uskuda pimesi seda, mis kuhugi kirjutatud või juutuubi videosse pandud on.
Siis lühikese aja jooksul anti kasutada üks valgus ja tuli ise SLR-i pealt mingi ilus kaader leida, väga silmapaistvalt see mul just ei õnnestunud.
Viimasena näitas ta terve auto pildistamist ühe valgusega natuke lightpaintingu stiilis, e. kõndides softboxiga auto ees-ümber ja siis remote'iga pilte tehes. See käis varjupoolelt (et vältida ümbruse peegeldumist auto pinnalt) ning pöörates eraldi tähelepanu velgedele, mis said kumbki eraldi valgustatud, sealjuures ühelt poolt (nt paremalt, mitte nt esimest eest ja tagumist tagant), et valgus oleks konsistentne. Kuna seda shopis kokku panema ei hakatud, siis lõpptulemusest mul täpset ettekujutust pole.
Üldistest pointidest oli veel see, et tuleb mõelda lihtsalt, mitte hakata laksust valgusi lisama ja liigutama iga probleemi puhul, kui saab lihtsalt nt mingi maski panna / osa softboxi kinni teipida või võttenurka natuke muuta. Ja siis mõistagi peaks tundma autot ja ideaalis selle disainerit, et teada, mis on oluline / iseloomulik / disaini "juurelement".
Re: Tootefotograafia
Eelmisesse posti pildid lisatud.
Re: Tootefotograafia
Täiesti uus tase tootefotograafias!
http://www.bentleymotors.com/en/apps/look-closer.html
(tea, kus poes niisuguste megapikslitega kaamerat müüakse?)
http://www.bentleymotors.com/en/apps/look-closer.html
(tea, kus poes niisuguste megapikslitega kaamerat müüakse?)
Re: Tootefotograafia
Natuke lambikas, aga panin korraks selle pudeli sama setupi ette, millega oma "uusi" torusid pildistasin, ja tulemus hakkas isegi meeldima.
Toruks SMC Pentax-A 35-105 F3.5, siin oma makrovahemikus, avaga 5.6.
Toruks SMC Pentax-A 35-105 F3.5, siin oma makrovahemikus, avaga 5.6.
Re: Tootefotograafia
On jah jumekas ja mitmetahuline. Kuidas valguse tegid?