http://www.vimeo.com/8085589
http://www.vimeo.com/9030592
Küsisin talt ka mõned küsimused:
Ja sain järgmisi vastuseid:agu ma aru saan, siis see video on tehtud juba selle firmware'iga, kus manuaalseaded võimalikud on, või kasutad lausa Magic Lanternit?
Mis sul tüüpilised seaded olid nondes tingimustes, üritasid säriaega kuskil 1/60 juures hoida või kuidas see mingil päikselisemal päeval üldse õnnestub? Läheb ND filtreid vaja laiemalt või ainult siis, kui tõesti väikest DOF-i taga ajad? Või pole see säriaja pikana hoidmine nii oluline, ei lähe "look" imelikuks kätte ka lühemate säriaegadega?
OTOH, kas actionit filmides keerasid ava suurema DOF-i huvides väga kinni või polnud vaja?
Kui palju on mingid HDSLR videole omased probleemid sulle peavalu valmistanud, see nn. jello efekt ja aliasing/moire peenemate fookuses tekstuuride juures?
Riia videos oli soundi ka, see oli kaamera enda sound välise mikriga, mitte mingi eraldi salvestusseade? Kui talutav selle kaamera enda soundiga on elada (+ väline mikker, ilma on küllap lootusetu), arvestades kaamera IS jms. käsitsusmüra ja kaamera kalduvust ise helitasemega mängida?
Suvel mainisid, et tavalisele videokaamerale HDSLR-ist aseainet pole, oled endiselt seda meelt? Mis need põhilised plussid-miinused sinu kogemuse järgi on?
- videoks mittesobiv ergonoomika?
- miskite videokaamerates olevate elementaarsete featuuride puudumine? Milliste?
- rohkem videoformaadi vms probleeme monteerimisel?
+ DOF-iga mängimise võimalused, lai optikavalik?
+ vähene müra?
+/- pildikvaliteet?
Ma lähenen asjale teisest küljest, tehnilised peensused on minu jaoks praegusel tasemel teistjärgulised.
Firmware on Canoni 1.1.0, igasuguseid cracke jm ei soovitata - vähemalt üks Tallinna tänaval vastu jalutanud tundmatu, aga usaldusväärneallikas ütles, et võib esineda erinevaid probleeme. Uus soft on peal alates november '09, nii et Ahvenisto video oli veel ilma seadistuse võimaluseta filmitud. Sellest lähtuvalt ei oska paljudele järgnevatele küsimustele vastata.
Jello-efekt on vahel tuntav, aga ma arvan, et seda annab olenevalt objekti kiirusest õige ISO-säriga leevendada.
Riia videos oli kaamerasisene mikker kasutusel. Nii ka Ahvenisto videos ja seda peaks olema kuulda, lihtsalt ma keerasin heli natuke maha. Siin on jälle see küsimus, kes kuidas ja millega kuulab - vähemalt korralikud kõrvaklapid või võimsam helisüsteem. Üldiselt kannatab orig. heli teatud situatsioonides kriitikat, parem oleks muidugi väline. Kasvõi juba sellepärast, et kaamerasisene salvestab kaamera enda müra väga edukalt, eriti IS sahinat.
Nagu olen varemgi öelnud, siis minu silmis pole tavalisele videokaamerale asendusainet igasuguste autospordiürituste filmimisel. Vähemalt minu olematute oskustega.
HDSLR on hea mängufilmi, reklaamklipi, muusikavideo jms tegemiseks, kus on kõik käigud stsenaariumi järgi ette kirjutatud ja meeskond teab, kuhu-mida õigel hetkel keerata.
Palja kaamera ja kätega muidugi filmima ei lähe, meeldivaks ja mugavaks tööks oleks kohe pikk asjade nimekiri, mida sinna külge keerata. Nii nagu fotograafiagagi - oleme ausad, 400D kitiga suurt kunsti mugavalt ei tee. Nii et asjalik meeskond, valgustus, dollyd-kraanad-steadyd-muu tehnika ja meeletult kogemust. Siis on ilus.